Facebook usunął fanpage? Sprawdź, czy nie opublikowałeś mema!

MW Logistic
dodano: 01.02.2024r

odwiedzin: 438

Facebook usunął fanpage? Sprawdź, czy nie opublikowałeś mema!

dodano: 01.02.2024r

odwiedzin: 438

Facebook usunął fanpage? Sprawdź, czy nie opublikowałeś mema!

Wchodzisz na swoje firmowe konto, sprawdzić jak się sprawy mają. A tam co?  Wielki komunikat: ”Publikacja Twojej strony została cofnięta”. Ale dlaczego? Powody są mgliste, naruszenie standardów społeczności, zasad handlowych i nieokreślonych praw własności intelektualnej. Czyli właściwie o co chodzi?

Idąc za regulaminem FB – nie można udostępniać treści które “naruszają prawa innej osoby, w tym jej prawa własności intelektualnej (np. przez naruszenie praw autorskich lub prawa do znaku towarowego innej osoby (…), o ile zgodnie z obowiązującym prawem nie ma w tym przypadku zastosowania wyłączenie lub ograniczenie“

Aby uniknąć zablokowania na Facebooku z powyższego powodu, ważne jest zrozumienie i przestrzeganie zasad jakie panują na tym portalu. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zminimalizować ryzyko wystąpienia takich problemów:

  • Wrzucaj na swój firmowy profil wyłącznie treści, do których masz prawo – stworzyłeś je ty lub twoi pracownicy z użyciem legalnych źródeł. Staraj się, aby była to treść unikalna.
  • Udostępniaj treści, które już znajdują się na czyimś profilu poprzez przycisk “udostępnij”. Pod żadnym pozorem nie wrzucaj u siebie screenów, obrazków w złej jakości, o niejasnym znaczeniu i takich ze znakami wodnymi bez szerszego kontekstu.
  • Kiedy mowa o wyłączeniach i ograniczeniach praw autorskich w Regulaminie FB, to chodzi o dozwolony użytek. Można cytować z podaniem źródła, można także tworzyć parodie istniejących dzieł.
  • Uzyskuj odpowiednie pozwolenia – dodawaj zdjęcia, filmy i muzykę, po wcześniejszym uzyskaniu zgody właściciela utworu. To nie tylko zgodne z prawem, ale także koleżeńskie.
  • Podaj autorstwo tam, gdzie jest to wymagane: jeśli udostępniasz lub publikujesz treści innej osoby, pamiętaj o odpowiednim opublikowaniu informacji, podając oryginalne źródło lub twórcę.
  • Zachowaj ostrożność w przypadku znaków towarowych: Unikaj używania znaków towarowych lub logo, na których użycie nie masz pozwolenia. Obejmuje to logo marki, ikony i nazwy chronione przepisami dotyczącymi znaków towarowych.
  • Monitoruj swoje treści, które publikujesz na Facebooku, aby upewnić się, że nie naruszają one niczyich praw własności intelektualnej. Jeśli otrzymasz uzasadnione roszczenie o naruszenie praw autorskich, natychmiast usuń kwestionowaną treść.

Pamiętaj, że te wytyczne nie są wyczerpujące. Niezależnie od przestrzegania powyższych wskazówek, jakaś złośliwa dusza i tak może zgłosić Twoje konto i treści, które się na nim znajdują. Niestety zgłoszenia w pierwszym kroku nie są rozpatrywane przez ludzi, a przez automat, który często się myli. Dlatego bezwzględnie należy się odwołać – Facebook daje taką możliwość i żeby uniknąć strat wizerunkowych i finansowych, nie zwlekaj z tą ścieżką.

Co istotne nie każda rzecz w Internecie ma cechy utworu. Co prawda utwór to każdy przejaw twórczej działalności człowieka, jeśli ma indywidualny charakter, ale właśnie czy każda rzecz publikowana w Internecie ma tę wartość?

Wytyczne Facebooka są długie, skomplikowane i niejasne. Warto zapoznać się ze Standardami społeczności, Warunkami świadczenia usług i Zasadami dotyczącymi własności intelektualnej Facebooka, jednak zajmuje to dużo czasu, a warunki także są modyfikowane. Dodatkowo, na każdym kroku czają się oszuści! W tej sytuacji nie trudno o pomyłkę, kiedy dostajesz maila z ostrzeżeniem. Prawda, czy fejk? Teraz trudno powiedzieć. Wniosek jest jeden: warto polegać na usługach firmy, która nie tylko dostarczy narzędzi technologicznych, ale również doradzi w każdej kwestii biznesowej. Jesteśmy tu dla Ciebie.