Facebook Live, co to właściwie jest?
Całe zamieszanie polega na tym, że część osób z branży e-commerce błędnie zinterpretowało słowa właściciela Facebooka. Usługa Facebook Live jest to możliwość oznaczania produktów podczas transmisji sprzedażowej po to, aby potencjalni klienci mogli kliknąć na interesujący ich produkt i kupić go w witrynie sprzedawcy.
W Polsce taka usługa nie była nigdy dostępna i tutaj kończy się cała historia. Facebook nie pozbywa się całkowicie transmisji na żywo, po prostu rezygnuje z jakiejś funkcji z tym związanej. Polskie butiki nie mają się czego obawiać, ponieważ nic tak naprawdę się nie zmieni w sposobie ich działania. Nadal będzie można transmitować, sprzedawać i komentować.
Czego można się spodziewać?
Nie warto jednak całkowicie ignorować przekazu Marka Zuckerberga. Ostatnie miesiące pokazują, że najsilniejszym trendem w social mediach stał się format krótkiego wideo. Należy wspomnieć, że do niedawna, takim popularnym formatem były transmisje na żywo.
Prowadzenie sprzedaży w Internecie wymaga dostosowania się do panujących trendów. Sprzedawcy, którzy nie chcieli transmitować na żywo, z biegiem czasu przekonali się, że to jedyny sposób na utrzymanie się w branży. Kryzys związany z wybuchem pandemii, zmusił wiele sklepów do prowadzenia tego typu sprzedaży, niestety, wtedy już ciężko było się wybić.
Tak jest również teraz. Cały Internet krzyczy, że krótkie filmy to przyszłość. Odbiorcy przyzwyczajeni do tego formatu, będą chcieli również robić w ten sposób zakupy. Niektóre butiki zauważyły to już wcześniej i nie bez powodu ich sprzedaż z filmików była o wiele większa, niż na transmisji!
Rolki mogą być „cudownym” rozwiązaniem dla butików, które utraciły swoje zasięgi. Krótkie filmy, tak mocno promowane przez Facebook i Instagram docierają do bardzo dużej grupy użytkowników, pojawiając się w głównych widokach aplikacji.
Podsumowanie
Era transmisji sprzedażowych na pewno nie przeminęła. Dowodem na to, jest powstawanie coraz nowszych platform, dostosowanych do sprzedaży na żywo.
Nie można jednak ignorować przy tym trendów, trzeba „otworzyć się na nowe”. Krótki format wideo, to nie tylko możliwość skutecznej sprzedaży, ale również możliwość zwiększenia swoich zasięgów. Ostatnimi czasy dość popularne stały się aplikacje do automatycznego zapisu sprzedaży z komentarzy dodawanych podczas transmisji na żywo lub pod postami. Sprzedawcy, korzystający z takiego rozwiązania mogą być spokojni, bo autozapis świetnie sprawdzi się w przypadku sprzedaży w rolkach.