Transmisje sprzedażowe na Facebooku - czy to ich koniec?

MW Logistic
dodano: 30.08.2022r

odwiedzin: 959

Czy to koniec transmisji sprzedażowych na Facebooku?

dodano: 30.08.2022r

odwiedzin: 959

Czy to koniec transmisji sprzedażowych na Facebooku?

Ostatnimi czasy pojawiły się niepokojące informacje, że transmisje sprzedażowe na fb nie będą już możliwe. Mark Zuckerberg poinformował, że portal nie będzie już promował Facebook Live, ponieważ zajmie się udoskonalaniem reelsów, czyli rolek. Są to krótkie filmiki, które zyskały swoją popularność w aplikacji Tik Tok.
Kiedy okazało się, że ludzie wolą przewijać krótkie, zabawne filmiki, zamiast czytać posty w social mediach, to portale społecznościowe oszalały.
Instagram jako pierwszy wprowadził rolki i zaczął je dość mocno promować. Zakładka reels pojawiła się w pasku na głównym widoku, a większość proponowanych materiałów obecne wyświetla się w postaci rolek. Facebook idzie w ślady Instagrama i również zaczął promować ten format wideo. Rolki obecne wyświetlają się na Facebooku u góry, gdzie wcześniej pojawiały się relacje. Czy to koniec ery transmisji sprzedażowych? Czy z dnia na dzień live sprzedażowy przestanie istnieć na fb?

Facebook Live, co to właściwie jest?

Całe zamieszanie polega na tym, że część osób z branży e-commerce błędnie zinterpretowało słowa właściciela Facebooka. Usługa Facebook Live jest to możliwość oznaczania produktów podczas transmisji sprzedażowej po to, aby potencjalni klienci mogli kliknąć na interesujący ich produkt i kupić go w witrynie sprzedawcy.
W Polsce taka usługa nie była nigdy dostępna i tutaj kończy się cała historia. Facebook nie pozbywa się całkowicie transmisji na żywo, po prostu rezygnuje z jakiejś funkcji z tym związanej. Polskie butiki nie mają się czego obawiać, ponieważ nic tak naprawdę się nie zmieni w sposobie ich działania. Nadal będzie można transmitować, sprzedawać i komentować.

Czego można się spodziewać?

Nie warto jednak całkowicie ignorować przekazu Marka Zuckerberga. Ostatnie miesiące pokazują, że najsilniejszym trendem w social mediach stał się format krótkiego wideo. Należy wspomnieć, że do niedawna, takim popularnym formatem były transmisje na żywo.

Prowadzenie sprzedaży w Internecie wymaga dostosowania się do panujących trendów. Sprzedawcy, którzy nie chcieli transmitować na żywo, z biegiem czasu przekonali się, że to jedyny sposób na utrzymanie się w branży. Kryzys związany z wybuchem pandemii, zmusił wiele sklepów do prowadzenia tego typu sprzedaży, niestety, wtedy już ciężko było się wybić.

Tak jest również teraz. Cały Internet krzyczy, że krótkie filmy to przyszłość. Odbiorcy przyzwyczajeni do tego formatu, będą chcieli również robić w ten sposób zakupy. Niektóre butiki zauważyły to już wcześniej i nie bez powodu ich sprzedaż z filmików była o wiele większa, niż na transmisji!

Rolki mogą być „cudownym” rozwiązaniem dla butików, które utraciły swoje zasięgi. Krótkie filmy, tak mocno promowane przez Facebook i Instagram docierają do bardzo dużej grupy użytkowników, pojawiając się w głównych widokach aplikacji.

Podsumowanie

Era transmisji sprzedażowych na pewno nie przeminęła. Dowodem na to, jest powstawanie coraz nowszych platform, dostosowanych do sprzedaży na żywo.
Nie można jednak ignorować przy tym trendów, trzeba „otworzyć się na nowe”. Krótki format wideo, to nie tylko możliwość skutecznej sprzedaży, ale również możliwość zwiększenia swoich zasięgów. Ostatnimi czasy dość popularne stały się aplikacje do automatycznego zapisu sprzedaży z komentarzy dodawanych podczas transmisji na żywo lub pod postami. Sprzedawcy, korzystający z takiego rozwiązania mogą być spokojni, bo autozapis świetnie sprawdzi się w przypadku sprzedaży w rolkach.