Jak ma działać płatna weryfikacja?
Płatna weryfikacja to nowa usługa, którą Facebook wprowadza, aby pomóc użytkownikom zidentyfikować, które strony i konta są rzeczywiście autentyczne. W ramach tej usługi użytkownicy będą mogli wykupić weryfikację za niewielką opłatą (około 12 USD), aby uzyskać potwierdzenie, że konto jest autentyczne. Weryfikacja ta zostanie oznaczona specjalnym znakiem, który będzie widoczny dla wszystkich użytkowników, co może pomóc w ograniczeniu fałszywych kont na platformie.
Czy płatna weryfikacja jest potrzebna?
Z punktu widzenia użytkownika jak najbardziej! Weryfikacja może wspierać ochronę przed potencjalnymi oszustami, szczególnie w sytuacjach, gdy użytkownikowi zależy na sprawdzeniu autentyczności konta lub strony. Weryfikacja może pomóc użytkownikom w podejmowaniu przemyślanych decyzji zakupowych, a także zwiększyć zaufanie do informacji, które są publikowane na platformie.
Jednak, pomysł płatnej weryfikacji nie jest pozbawiony krytyki. Niektórzy użytkownicy uważają, że powinno to być bezpłatne narzędzie, a nie opcja dostępna tylko dla osób, które mogą sobie na to pozwolić. Inną kwestią jest to, że płatna weryfikacja może prowadzić do powstania elitarnych grup, w których tylko osoby z większymi środkami finansowymi będą mogły uzyskać weryfikację, co z kolei może prowadzić do powstania podziałów społecznych.
Płatna weryfikacja a transmisje sprzedażowe
Od jakiegoś czasu spływają do nas wyraźne sygnały, że Facebook blokuje prowadzenie transmisji, a czasem całe konta. Teraz mamy podstawy by przypuszczać, że są to podwaliny pod wprowadzenie płatnej weryfikacji. Mówiąc wprost – Chcesz prowadzić transmisje i bez przeszkód sprzedawać? Zapłać! Jest to brutalna rzeczywistość na którą musimy się przygotować. Rozwiązaniem może okazać się sprzedaż w innych kanałach jak np. strona Biore.pl. Warto pamiętać, że dziś transmisje sprzedażowe to nie tylko Facebook.