Dlaczego Facebook blokuje transmisje?
Powodów jest wiele, blokada transmisji sprzedażowych i nakładanie ograniczeń na konta może wiązać się z zaostrzeniem zasad bezpieczeństwa społeczności na fb. Facebook postawił na doskonalenie swoich metod mających na celu wykrywanie nieprawidłowości i łamania zasad regulaminu. Oprócz tego, algorytm jest bardziej „wyczulony” na SPAM, więc jeżeli odpowiadasz na wiele komentarzy klientów tą samą treścią, możesz być negatywnie odebrany. Mniej więcej od połowy stycznia zaobserwowano, że większość użytkowników jest zmuszana do weryfikacji kont i potwierdzania swojej tożsamości. Facebook w dużej ilości przypadków po prostu odrzuca takie weryfikacje. Dlaczego tak się dzieje? Do końca nie wiadomo. Powodem może być na przykład nieaktualne lub nieprawdziwe zdjęcie profilowe, albo jego brak w momencie wysyłania dokumentu tożsamości do weryfikacji.
Blokada może być zagrożeniem dla Twojego „być albo nie być”
Nieumiejętne i nieprzemyślane przeprowadzenie weryfikacji konta, może skutkować całkowitym zablokowaniem dostępu, albo nałożeniem nieodwracalnych ograniczeń. Dzieje się tak często w przypadku kont reklamowych. Blokada może dotyczyć również samego prowadzenia transmisji. Standardowy czas blokady wynosi 30 dni, ale w niektórych przypadkach może być to czas nieograniczony, wówczas założenie nowego konta jest nieuniknione.
Co to dla Ciebie oznacza? Przede wszystkim utratę konwersacji na Messengerze z klientami, danych do zamówień i brak możliwości prowadzenia sprzedaży! Zakładanie nowego fanpage’a to tak naprawdę budowanie nowej społeczności od zera, słabe zasięgi i mała sprzedaż.
Nie warto być zależnym tylko od Facebooka
Wiesz doskonale, że sprzedaż na Facebooku jest już wysoko rozwinięta. Pokazuje to chociażby ilość konkurencji oraz istnienie mnóstwa grup dedykowanych live’om sprzedażowym. Prowadząc butik, nie możesz polegać tylko na Facebooku, który jest tak naprawdę portalem społecznościowym, a nie platformą sprzedażową. Już w październiku pojawiły się głosy, że Facebook wycofuje się z transmisji sprzedażowych. Co prawda, dotyczyło to krajów zachodnich, bo tylko w ich przypadku możliwe było oznaczanie konkretnych produktów podczas trwającej transmisji. Dla Ciebie taki ruch może być sygnałem, że Facebook nie idzie w stronę sprzedaży, tym bardziej na transmisjach…
Istnieje alternatywa
Skoro już wiesz, że nie warto polegać tylko na jednym źródle sprzedaży, to może czas podjąć działania mające na celu uniezależnienie się od Facebooka? Aktualnie, taką możliwość daje dedykowana platforma do sprzedaży live. Biore.pl to miejsce stworzone do szybkiej, łatwej i wygodnej sprzedaży na transmisji. Obserwując rynek zauważyliśmy, że może być to idealne rozwiązanie na wypadek problemów występujących aktualnie na Facebooku. Dodatkowo, jest to całkowicie niezależny portal sprzedażowy, w przypadku którego nie ma mowy o nakładaniu ograniczeń na konta prowadzące legalną sprzedaż. Pamiętaj, że będąc na Biore.pl nie musisz znikać z Facebooka. Istnieje możliwość jednoczesnego transmitowania wideo w dwóch miejscach, więc Twoi odbiorcy mogą robić zakupy albo na Biore.pl, albo tradycyjnie w komentarzach pod transmisją na Facebooku. Co więcej, mogą łączyć zakupy z obu miejsc, dzięki zaawansowanej funkcji autozapisu sprzedaży z komentarzy na Facebooku. Możemy zdradzić, że już w marcu planowane jest wielkie otwarcie Biore.pl na wszystkich sprzedawców, bez ograniczeń! Obecnie pracujemy nad dodatkowymi funkcjami, które całkowicie odmienią sprzedaż na żywo, dlatego warto tam być i budować własną społeczność!
Wykorzystaj rolki
Blokada na prowadzenie transmisji nie oznacza wstrzymania sprzedaży. Owszem, problem może stać się poważny, jeżeli nie możesz obsługiwać zamówień klientów. Jeśli jednak komunikacja na Messengerze odbywa się bez większych problemów, to możesz tworzyć rolki oraz posty sprzedażowe. Zauważyliśmy, że ta forma wideo sprzedaje najlepiej i niedługo stanie się najchętniej wybieraną formą zakupów na Facebooku! Nadal rolki są tam mocno promowane, więc jest to świetne rozwiązanie, kiedy chcesz zwiększyć swoje zasięgi.
Jak odblokować konto na Facebooku?
Okazuje się, że nie zawsze jest to proste, przede wszystkim dlatego, że wiele ograniczeń nałożonych na konto wymaga bezpośredniego kontaktu z suportem Facebooka. Na pewno warto jest zweryfikować swoje konto.
Sprawdź, czy masz na swoim koncie włączone uwierzytelnienie dwuskładnikowe. Facebook niestety lubi gromadzić nasze dane, im więcej ich dostarczysz, tym bardziej wiarygodnym użytkownikiem jesteś. Uwierzytelnienie dwuskładnikowe warto włączyć zapobiegawczo przed blokadą konta. Dodatkowo, możesz przesłać dokument tożsamości, najważniejsze aby widoczne było zdjęcie, imię i nazwisko (zgodne z nazwą konta jakie weryfikujesz) oraz data urodzenia (musi zgadzać się z tą, podaną na Twoim koncie).
Jak zweryfikować konto?
- Wejdź w Meta Business: https://business.facebook.com/
- Następnie po lewej stronie wybierz: “Wszystkie narzędzia”.
- Kiedy rozwinie się lista, wybierz z niej „Jakość konta”.
- Po prawej stronie kliknij: „Poproś o weryfikację”.
- Postępuj zgodnie z komunikatami.
Jeżeli to działanie nie przyniosło efektu i weryfikacja została odrzucona, konieczne będzie skontaktowanie się ze wsparciem Facebooka. Jak to zrobić?
- Wejdź w Meta Business: https://business.facebook.com/
- Następnie po lewej stronie wybierz: “Wszystkie narzędzia”.
- Kiedy rozwinie się lista, wybierz z niej „Jakość konta”.
- Po lewej stronie z listy, należy wybrać „Wsparcie”
- Następnie kliknij „Nowe zgłoszenie” i tam już bezpośrednio zostaniesz przeniesiony do kontaktu z suportem Facebooka.
Podsumowanie
Niestety coraz bardziej utwierdzamy się w przekonaniu, że Facebook nie zamierza wspierać takiej formy sprzedaży jak transmisje live. Jako odpowiedzialny przedsiębiorca powinieneś myśleć o swojej przyszłości na rynku i podejmować odpowiednie działania, mające na celu rozwój. Jedno jest pewne: całkowita zależność od Facebooka nie jest dla Ciebie dobra, przemyśl to! Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat samego wejścia na Biore.pl i rozwiązań jakie w tym zakresie proponujemy, skontaktuj się z nami!